Case study: Elektronik

tech

Kunden

Klienten er et varehus, hvor den største del af omsætningen kommer fra elektronik og hårde hvidevarer.

Kernen af deres forretning er kvalitet, nytænkning og konkurrencedygtige priser.
Kunden er etableret centralt i Brasilien og sigter efter at udvide deres forretning og afprøve ny teknologi for at øge deres omsætning, og har i forbindelse med denne udvikling satset på e-commerce. 

Mål

Kundens mål var at øge omsætningen, ved at få en højere konverteringsrate i deres online shop, med formålet at udvide deres forretning og vokse i endnu flere byer.

Udfordring

Eftersom nye kunder oftest ikke køber produkter ved deres første besøg, var målet for vores algoritme at:

  • Personalisere annoncer og derved fange potentielle kunders opmærksomhed
  • Annoncere attraktive produkter som de havde set på hjemmesiden
  • Rekvirere nye og loyale kunder

Resultater

  • ROI altid over målet
  • Større vækst af indgående omsætning sammenlignet med andre partnere
  • Partnerskab med konstant vækst målt fra de givne resultater

Strategi

PRT-løsning der når alle brugere der har besøgt siden den sidste måned.

  • Brugere som ikke havde set nogen produkter så de bedst sælgende produkter fra kategorier de havde besøgt
  • Brugere så add-on produkter relateret til deres køb
  • Strategien blev støttet af en strikt frekvens, så brandet ikke blev skadet af at brugerne så de samme bannere for mange gange