Case study: Mode

fashion

Kunden

Kunden er et ledende tøjfirma i APAC-regionen, målt på månedlig trafik. De tilbyder prisvenlig mode til kvinder, mænd og teenagere.

Kunden er ambitiøs omkring at revolutionere modescenen i APAC-regionen, understreget af at de tilbyder over 30.000 produkter online og introducerer hundredvis af varer hver eneste uge.

Mål

Kundens mål var at øge conversion rate og basket value i deres e-commerce butikker i det asiatiske marked og at holde omkostningerne på maximum 10% af basket value.

Udfordring

98% af al trafik forlod siden uden at afslutte køb af det ønskede produkt.

  • Sigt kun efter ikke-betalende kunder
  • Øg den gennemsnitlige værdi i indkøbskurven med 15% per salg

Resultater

  • Samlet conversion rate på 6,5%, mere end 211% sammenlignet med lignende partnere
  • Salgsomkostninger formindsket med 7,4%
  • Indkøbskurvens værdi øget med 26,2%, mere end 58% sammenlignet med andre partnere

Strategi

PRT-løsning der når alle brugere der har besøgt siden den sidste måned.

  • Brugere som ikke har set nogen produkter så de bedst sælgende produkter fra kategorier de havde besøgt
  • Brugere så add-on produkter relateret til deres køb
  • Strategien blev støttet af en strikt frekvens, så brandet ikke blev skadet af at brugerne så de samme bannere for mange gange